Polecamy

Klucze dynamometryczne – do czego służą i jak z nich korzystać?

Prowadzenie księgowości na odległość

Pozycjonowanie

Co warto wiedzieć o pozycjonowaniu stron?

W pozycjonowaniu stron liczy się zwiększenie popularności wybranej witryny w Google, co w sieci można nazwać prawdziwym kluczem do sukcesu. Nie bez powodu – przeszukiwanie internetu bez wyszukiwarki byłoby nie tyle trudne, co całkowicie niemożliwe, dlatego większość internautów poszukuje w sieci nowych informacji, w tym sklepów, firm czy katalogów, za pomocą właśnie wyszukiwarki treści Google. Co to oznacza? Że warto się w niej znaleźć – i to jak najwyżej.

W pozycjonowaniu stron liczy się efektywność

W pozycjonowaniu stron chodzi o spełnienie wszelkich wytycznych i wymogów algorytmu Google, który ustala pozycję każdej ogólnodostępnej witryny na podstawie danych uzyskanych przez Googleboty. Działanie algorytmu jest tajne, dlatego szczególnie istotne jest doświadczenie firmy bądź osoby w dotychczasowych realizacjach. Każdy internauta wykorzystuje Google w dość podobny sposób. Użytkownik internetu wpisuje w pole wyszukiwania wybrane przez siebie pytanie, po czym wyszukiwarka prezentuje wyniki, które mają, przynajmniej w założeniu, na nie odpowiedzieć. Internauci są także dość wygodni i znajdują poszukiwaną witrynę już na pierwszej stronie wyników.

Trzy etapy niezbędne w pozycjonowaniu stron

W pozycjonowaniu stron chodzi o prawidłowe przeprowadzenie trzech etapów, które składają się z kilkuset pojedynczych kroków. Dopiero spełnienie wszystkich może oznaczać osiągnięcie sukcesu i dobrych wyników. Pierwszym etapem jest audyt SEO, który polega na wnikliwej analizie całego kodu źródłowego. Najlepsi specjaliści z danej firmy muszą ocenić jej stan i to, czy w takiej formie spełnia jakiekolwiek wymagania stawiane przez algorytm Google. W drugim etapie, on-site, należy już zmodyfikować cały kod źródłowy witryny, a w etapie trzecim, off-site, zbudować jak największą bazę linków. Te trzy etapy są tak samo istotne i mają ogromne znaczenie w kwestii dalszych działań.

Czy pozycjonowanie warto uzupełnić innymi działaniami?

Zdecydowanie tak. W pozycjonowaniu stron wszelkie ustępstwa oraz kompromisy mogą spowodować cofnięcie się wszelkich dotychczasowych rezultatów, dlatego też tak ważne jest, aby wykorzystać wszystkie istniejące możliwości. Warto uzupełnić pozycjonowanie między innymi artykułami sponsorowanymi, które są co prawda dość kosztowne, jednak pełnią dwie role. Po pierwsze, generują nagły i duży napływ internautów z wybranej strony, a po drugie podnoszą pozycję witryny w trakcie pozycjonowania. Dlaczego? Dlatego, że Google uznaje taką stronę za znacznie bardziej godną zaufania, gdyż link do niej prowadzący znajduje się na innej witrynie o dobrej reputacji.

Warto także zastosować inne rozwiązania. Wysoką skuteczność wykazuje np. mailing oraz newslettery, a także reklama displayowa, która dociera do praktycznie wszystkich internautów. Nie bez znaczenia jest także reklama w social mediach, które obecnie cieszą się na rynku ogromną popularnością. Tego typu działania koordynują agencje SEO, które są wysoce wyspecjalizowane w działaniach marketingu internetowego.

​Artykuł partnera

Komentarze (0)

Zostaw komentarz

Zobacz

Działania SEO

​Pozycjonowanie w marketingu internetowym to wyznaczenie granic usług i produktów na rynku...

Pozycjonowanie we Francji – o czym warto...

Polskie marki e-commerce coraz częściej decydują się na migrację na rynki zagraniczne, a...

O czym należy pamiętać pozycjononując sklep...

Robienie biznesów za pośrednictwem internetu to obecnie już nic nowego. Ilość sklepów...